Skip to content
neem vrijblijvend contact op: 06 51 28 02 41

Oxygen Advantage

Adem goed, presteer beter en bereik meer met minder

Betere prestaties door neusademhaling

Hoe belangrijk is een goede ademhaling?
Een goede ademhaling is belangrijker dan je denkt! Je ademt in je ademt uit. Je staat er eigenlijk niet snel bij stil.

Toch is een goede ademhaling van groot belang voor je gezondheid en je dagelijkse prestaties. onder druk van targets, deadlines en verplichtingen en vooral veel moeten, blijven we steeds hangen in een zeer ongezond ademhalings-patroon. Stress en ademhaling hebben een sterke relatie. Daarnaast is te weinig rust en bewerkt voedsel ook van invloed op ons ademhalingspatroon.

Wat is een goede ademhaling?

We ademen te veel, maar wat is een goede ademhaling?
De neus is gemaakt om te ademen en de mond is gemaakt om mee te eten. Ademen door de neus is essentieel voor onze gezondheid. Iedereen ademt bij de geboorte door de neus en het is voor honderdduizenden jaren onze belangrijkste manier van ademen geweest. Al heel lang geleden werd er alleen door de mond geademd als echt fysieke inspanning vereist werd om onszelf te redden. Daarom activeert ook nu nog het ademen door de mond het zogenoemde “fight” “flight” of verstar mechanisme.

Haal meer uit je training met een goede ademhaling.
Voor sporters is het interessant om te weten dat bij te veel ademen, de spieren, organen en weefsels slechter van zuurstof worden voorzien. Dit heeft alles te maken met het feit dat bij een te intensieve ademhaling te veel koolzuur wordt afgeblazen. Is het koolzuurgehalte in het bloed te laag, dan wordt de zuurstof (die meestal ruim voldoende aanwezig is) minder goed afgegeven aan de organen spieren en weefsels.

Oxygen Advantage is voor iedere sporter;
beginnend, recreatief, toppers en olympiërs

―Patric Mckeown

Meer ontspanning en betere prestaties

Ontspannen sporten en het liefst ook je prestaties verbeteren?
Volg dan de workshop adem en stress (of zoiets) In de workshop adem en stress krijg je inzicht in wat stress mentaal en fysiek doet en welke mechanismen daarachter zitten. Er worden oefeningen aangereikt die eenvoudig aan te leren en direct toepasbaar zijn in de dagelijkse praktijk.

Wat levert het op?

Voor de beginner en de recreant:
- Minder snel buiten adem;
- Beter slapen en meer energie;
- Verbeterde concentratie en focus;
- Betere afgifte van zuurstof in het hele lichaam.

-

Voor de gedreven atleet en professional:
- Verbeterde zuurstofopname;
- Uitstellen van vermoeidheid;
- Mentaal sterker worden;
- Extra trainingsvorm voor je ademhalingsspieren;
- Verbeteren van zuurstofafgifte in het hele lichaam.

Interesse?

Inmiddels geïnteresseerd in een workshop? Meld je dan aan voor een workshop adem en stress via info@doorlopendbeter.nl

Scroll To Top